Kayla Itsines Bikini Body Guide

Hei-Hei! Ma olen juba üsna pikalt hoogu võtnud, et seda postitust kirjutada ning kuna praegune ilm ei luba teha muud kui kodus mõtteid mõlgutada, jagan teiega enda kogemust ja räägin natuke Kayla Itsinesist ning eelkõige tema Bikini Body Guide'ist.

Kayla näol on tegemist 23-aastase Austraaliast pärit naisterahvaga, kes pärast fitnessinstituudi lõpetamist asus välja töötama enda isiklikku võimalikult efektiivset harjutuste kogumikku, mis lahendaks naiste kõige suuremad (kõhu, jalgade ja kätega) seotud probleemid. Põhimõtteliselt sidus ta omavahel enda teadmised parimatest kardio- ja jõuharjutusest + tervislikust toitumisest ning nii sündis tema ideaalse bikiinivormi saavutamise käsiraamat, millest nüüd pea iga ilusat figuuri sooviv naine unistab ning mida tõesti väga tõsiselt võetakse ja jälgitakse.

Mina sattusin antud käsiraamatu otsa aga üsna juhuslikult. Ühel päeval kirjutas mulle Karmel, et on oma klassiõe käest saanud Kayla Itsinesi e-raamatu ning ta plaanib selle järgi ennast treenima hakata - kas ma tahan temaga liituda? Hoolimata sellest, et me pole koos ühegi treeningprogrammiga väga kaugele jõudnud, pigem käivad mõlemad individuaalselt jooksmas, jõusaalis ja rühmatreeningutes, mõtlesin ma ikkagi, et "ah mis, loomulikult proovime selle asja ära". Kuna Kayla üks treening võtab päevas aega 4*7 minutit ehk isegi natuke vähem kui pool tundi, tegime kohe samal päeval algust.

Minu mõtted, kui esimese päeva treeningut vaatasin, olid umbes sellised "hmm, siin on mõned kükist üles hüpped, veel erinevat tüüpi hüppeid, natukene väljaasteid, aga tegelikult pigem lihtsad harjutused". Hakkasime siis koos pihta.. taimeril seitse minutit käima ja läheb. Ma ausalt ei soovi isegi enam mäletada, kui valusad mu jalad olid, kui me esimese treeningpäeva ehk 28 minutit Kaylat lõpetasime, see oli ikka korralik piin. Meie, kes me ikka päris sportlikud tütarlapsed oleme, hakkasime mõtlema, et "ookei, kui juba meile nende harjutuste tegemine valu teeb, siis neile, kes pole pea kunagi sporti teinud, võib see ikka üsna rängalt mõjuda". Tegelikkuses on võimalik circuitites olevaid harjutusi aga poole rahulikumalt teha ning kokkuvõttes on oluline enda 28 minutit trenni niimoodi ära teha, et sa tunned, et oled endast maksimumi andnud ning trenn tõesti mõjus sulle, iga inimene siiski enda enesetunde ja äranägemise järgi.

Harjutusi on käsiraamatus kokku kolme kuu jagu ning loomulikult lähevad need nädalate möödudes järjest raskemaks. Täpselt samu harjutusi tehakse kokku kolm nädalat ning treening ise on mõeldud ka tegemiseks just kolmel päeval nädalas. Ka mulle tundus see alguses pisut vähe, kolm korda nädalas ja 28 minutit, ent tegelikult on juhistes öeldud, et lisaks sellele oleks soovituslik teha nädalas üks madala ja üks kõrge intensiivsusega kardiotreening. Mina isiklikult antud juhiseid täpselt ei jälgi, kuna mind lausa tõmbab erinevate treeningute poole ja ma ei suuda kuidagi ennast Myfitnessist eemale hoida, kuid ma usun, et antud juhistest on kauni figuuri saavutamiseks väga palju kasu. Samuti oleme me Karmeliga kardio- ja jalapäevadel näiteks iseseisvalt kõhulihaseid juurde teinud, kuna kõhulihased taastuvad meil mõlemal üsna kiiresti ning seetõttu saame neid tihedamini treenida.

Mis mulle selle programmi juures kõige rohkem meeldib, on see, et ette on antud väga lihtsad ning selged harjutused, millest igale ühele on olemas ka eraldi juhend, kuidas antud harjutust teostada tuleb. Ette on kirjutatud harjutus, tehnika, korduste arv.  See on suur pluss, kuna ma usun, et paljud naised jätavad enda treenimise pooleli, kuna pole päris kindlad, kui suures mahus erinevaid harjutusi tegema peaks, millised harjutused üleüldse koos töötavad ning milline on nende õige tehnika. Kui kõigi selliste asjade kallal pead murda, siis võib täiesti tõsiselt lõpuks trennihuvi ja motivatsioon ära kaduda. Ka minul polnud varajasemalt väga head ettekujutust sellest, mida ja kui palju ma tegema peaksin, ja nii ma võisin kodus üksi vehkida kuitahes palju, kuidas see mõjub, sellest pole aimugi.

Lisaks pole oluline, et kodus oleksid olemas erinevad keerulised masinad ning treeningvahendid. Põhimõtteliselt piisab normaalse suurusega hantlitest (mul endal on kodus ühed kilosed ning teised 1,4 kilosed). Nüüdseks vajaksin ma tõesti juba pisut suuremaid raskusi, ent suudan ka nendega vabalt asja ära ajada ning kui vaja, võtan kasvõi kaks hantlit ühte ning kaks teise kätte, jälle pisut suurem raskus olemas. Lisaks on üks möödapääsmatu treeningvahend hüpits, mida mingil hetkel üsna palju vaja läheb, ent ka see on selline asi, mis paljudel kodus olemas on ning mille soetamine väga keerukas ei ole. Tegelikkuses kasutatakse Kayla programmis ka medicine ball'i, stepipinki ja kõige lõpus ka bosupalli, ent siiamaani olen mina medicine ball'i asemel kasutanud samuti hantleid ning stepipingi asendanud erinevate kõrgemate astmetega näiteks meie aias: kui kodus ringi vaadata, leiab kindlasti midagi, mis ajab asja ära.

Mida ma enda puhul üheks suureks plussiks pean, on kindlasti see, et ma ei tee trenni ainult figuuri säilitamiseks, vaid enesetunde pärast. Jah, tunnistan ausalt ülesse, see trenn on raske ning ma olen ennast päris palju pushinud, et 28 minutit vastu pidada ja mitte pooleli jätta. Kuid mitte selle sellepärast, et mul on siis võimalik endale vahvad kuubikud kõhule tekitada, vaid sellepärast, et ma tean, kui super tunne on see, kui ma olen ühe treeningkorraga jälle lõpule jõudnud - väike puhkus, vesi ja ma mõtlen juba naeratades tagasi sellele, kui palju ma ennast viimase poole tunni jooksul ületasin ja kui korralikult kokku võtsin. Kellel pole motivatsiooni aga üksi sellist teekonda ette võtta, siis hea sõber on alati parim kaaslane ning motivaator. Karmeliga meil ongi nii, et mõnel päeval teeme trenni koos ning mõni teine kord püüavad mõlemad kodus omasoodu asjaga hakkama saada. Minu jaoks läheb vähemalt antud Kayla trenn koos tehes kiiremini kui üksi.

Tegelikult olen ma aga vähemalt harjutuste koha pealt üsna palju edasi arenenud ning ma oskan juba natuke oma teadmisi ka teiste peal ära kasutada. Näiteks olen ma alustanud oma empsu kõhulihaste ning jalgade treenimisega, mis on üsna huvitav, kuna ma näen, kui palju olen mina neid harjutusi tehes edasi arenenud ning samuti tekib võrdlusmoment algajaga, kes ei ole veel nii palju jõudnud antud lihaseid treenida.

Kui kellelgi on tekkinud mõte, et võiks antud programmi enda peal katsetada, andke mulle julgesti teada, Jagan rõõmuga enda mõtteid ning aitan abivajajad esimesest komistuskivist üle.

Mõnusaid treeninguid!













0 kommentaari :

Postita kommentaar

 

Jälgijad